fredag 11 februari 2011

Opassande på arbetsplats

På icke namngiven sluten anstalt i Stockholmsområdet

Scenario: Intern barrikaderar sig i dagrummet, misstänks för att vara drogpåverkad, börjar slå sönder möbler och hotar med att sätta eld på dem. Insatsstyrkan larmas. Plit börjar prata om att tillverka en liten bomb för att spränga upp dörren till rummet. Hämtar lite "saker man kan ha användning för i största allmänhet och vid bombtillverkning i synnerhet". Insatsstyrkan anländer. Plit blir sur för att han inte fick göra sin bomb. Killen som barrikaderat sig har somnat bredvid sin lilla hög med trasiga stolar.

På mitt "jobb"

Scenario: Tråkigt.
Pundare #1: Jävla runk! (Drämmer näven i bordet.) Runk.....hm...Drömtjejens runkeri... Om du tar 100 spänn per runk å så haru 20 kunder om dan....det blir......det blir......det blir en hel del pengar!
Jag: Nä...Pundare #1:s runkeri! Det finns mycket större marknad för sånt inom bögvärlden tror jag.

Pundare #2: Alltså...ja får såhär svårt å få bånge av min medicin så ja får såhär steroider för å kunna få de. Å ja tog såhär ja vet inte...ja tog lite extra såhär så ja fick värsta ribba. Kolla! Ja har värsta ribban! (Pekar mot skrev.) Ja måste vika den åt sidan. Kolla!

Jag: Hmm, jag borde kanske inte aktivera mms-funktionen...det kan gå illa. (Står och fipplar med telefonen.)
Pundare #3: Haha, näcka på fylle-sms eller?
Jag: Hehe, ja. "Här e en bild på mina tuttar" typ.
Pundare #3: Få se då! (Sliter åt sig min telefon.) Meh! Det här är ju ingen tuttbild! Du kan ju inte göra en sugen först och sen bara luras.
Jah: Hm.....nu var det väl inte riktigt så det....äh...håll käften.

Icke namngiven restaurang på seniorboende

Scenario: Söndag. Gamlingarna har bjudit in lite barnbarn och shit, varav en är glutenallergiker. Särskild lasagne tillreds. Bespisningspersonal tappar porslinsformen med lasagnen i golvet och den spricker. Lasagnen plockas upp, rensas från porslinsbitar, läggs i ny form, beströs med lite ost, gratineras och serveras.
allergikern iakttages under hela middagen för att se om denne biter i något hårt eller börjar hosta blod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar