tisdag 25 januari 2011

Mammas nya kille

Min ömma moder och jag var på Coop stormarknad i helgen. När vi vandrade omkring därinne så fick jag för mig att jag skulle passa på att se mig om efter en karl åt henne. Hon har varit singel i 1,5 år ungefär och det kunde väl vara trevligt med en man att roa sig lite med.

I frukt och grönsaksavdelningen fanns det faktiskt en del lovande objekt.
Eftersom det var på tidig eftermiddag en fredag så ville jag gärna tro att de män som var där och handlade drev eget företag, men det var förmodligen ett önsketänkande. De var nog egentligen pensionärer.

Steg ett: Kolla utseende.
En karl, gråvitt hår och skägg - då mor min uttryckt en viss faiblesse för Rolf Porseryd (fast han har bara mustasch, men ändå) så tänkte jag att det kanske kunde vara något. Jag vet ju inte vilka gubbar som är snygga eller ej, jag är ju så liten själv. Sen såg jag en annan som verkade lovande. Glasögon, gråsprängt hår, slätrakad. Kanske något snipig runt munnen.

Steg två: Klädsel.
Skäggmannen bar en beige duffel och lite fritidsaktiga skor. I efterhand insåg jag inte mitt misstag med duffeln. Mother does not approve. Snipmunnen hade däremot någon fiskbensmönstrad kort rock och halsduk och finare skor.

Steg tre: Varor och vad de säger oss.
Skäggmannen handlade mycket juice och oproportionerligt mycket ägg. Men ändå i så små kvantiteter att det skulle kunna vara åt enbart honom själv. Han luktade ett tag på en låda champinjoner, vilket blev klara minuspoäng då vi i min familj skyr allt vad svamp heter. Senare såg vi även att han köpte en bukett tulpaner, så det var ju kört ändå.
Snipmunnen uppehöll sig onaturligt länge vid den exotiska frukten - särskilt Litchin vilket fick mig att tro att han är homofil.

I slutändan bedömde modern roat att de herrarna nog var lite för gamla för henne. Hon är förvisso i pensionsåldern, men behöver nog nån karl runt 55 istället.
Jag skall fortsätta spaningarna.


1 kommentar:

  1. män åldras fortare än kvinnor både mentalt och fysiskt - så det är klart dina ömma moder ska ha en 55-åring om hon själv e 65

    SvaraRadera