tisdag 4 januari 2011

Cred till SD

Lite för sent, tänkte jag göra en lista över minnesvärda saker 2010, samt dela ut lite symboliska priser.
Men jag vet inte om jag orkar göra en hel lista,så jag tar en sak i taget.

Det första priset vill jag ge till Sverigedemokraterna. Medelst listigt spelande på människors rädsla för islam, ridande på Alliansens nedskärningar (tack så hemskt mycket!) och ett nytt städat yttre, har de lyckats lura så många människor att de inte är fascister in spe, att de tog sig in i Riksdagen. Ytterligare cred vill jag ge för att de mirakulöst lyckades få dessa människor att totalt glömma SD:s förflutna...och förflutna...och...förflutna. Och förflutna!
Givetvis måste jag även ge en extra eloge för att de faktiskt lyckats värva så pass många bögar som de gjort. Mycket fiffigt att peka på Islam som (väl är nästan den enda grupp som överträffar SD i att vara) homofobiskt. Där tänkte de till.
Därtill har de lyckats med konststycket att få några förvirrade stackars invandrare med sig som av rent självförakt röstat på dem.
Kort sagt, Sverigedemokraterna har gjort sig väl förtjänt av ett pris. De får en specialutformad stol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar