fredag 7 januari 2011

De jävla nyårslöftena

Nyårslöften är ganska roligt.
Enligt Wikipedia härstammar traditionen med nyårslöften från järnålderns midvinterblot. Då svor man vid en galts borst eller tömde en bragebägare.

Men våra nyårslöften alltså...vad ska man säga. Ingen verkar kunna hålla dem och de flesta handlar om fjantiga saker som att sluta röka, att börja träna, att komma över den olyckliga kärleken.
Jag har kommit på ett idiotsäkert sätt att hålla mina nyårslöften. Och det är att bara ge rimliga sådana.

Ett år lovade jag till exempel att jag skulle svina mer under det kommande året. Jag minns inte exakt hur det gick, men jag tror att jag klarade det galant.
I år har jag lovat mig själv att sluta gå på soc och att ta i tu med att teckna den serie jag gått och tänkt på i några månader. Det förstnämnda ligger dock en smula utanför vad jag själv kan bestämma. Det finns så många andra faktorer som spelar in. Om jag mår tillräckligt bra för att ge mig ut på arbetsmarknaden igen, eller om AF går med på att sponsra någon hantverksutbildning, lite sådana praktiska saker.
Serien ligger helt i mina händer dock. Jag har inte ens ett manus än, så det är väl bäst att jag sätter igång.

Och slutligen; ja, jag lovade mig själv att gå till gymmet lite mer. FAIL, tror jag att ungdomarna säger nuförtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar