fredag 16 september 2011

Tant Drömtjejen är irriterad igen

Idag vill jag lista saker som små tanter brukar bli irriterade på och som även upprör mig. De flesta rör ungdomar.

  • Ungdomar som spottar på marken hela tiden. Vad är proglemet? De som röker spottar ofta. Är det för att de inte tycker om smaken? Sluta röka då förfan! Är det muntorrhet? Gör som jag, tugga tuggummi och ha en vattenflaska. Är det för hög salivproduktion? Tejpa fast ett sugrör i mungipan som kan leda spottet ner i en behållare.
  • Ungdomar som inte reser sig för tanter på bussen. Tanter har sköra lårbenshalsar tydligen. Låt dem sitta för helvete!
  • Grannbarnet ~10 bast som tydligen inte har egen nyckel och därför ropar skallande "Mamá! Mamá!" Utanför fönstret 3-4 ggr per dag.
  • Ungdomar som klär sig förjävligt. Jag är ingen stilguru, men sparkdräkter hör om möjligt hemma just hemma! Ner med onesien eller vad det heter.
  • Folk som cyklar på trottoarer, gågator och fel sida. Lär er trafikreglerna. Jag funderar på att medvetet gå in i nån felcyklare och sedan skylla på att jag inte såg den, för att jag inte kunde tänka mig att någon är så dum att de cyklar i Centrum där man inte får det.
  • Modern musik.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar