onsdag 1 december 2010

Nykterister

Jag vet inte om det bara är jag som har svårt att orka med nykterister. Kanske inte alla nykterister, det finns ju en del olika sorter. De nyktra alkoholisterna har jag all respekt för. Det krävs själsligt mycket arbete för att ta sig ur ett missbruk. Min far hade långa perioder då han inte rörde en droppe alkohol eftersom han jobbade med ungdomar med missbruksproblem och helt enkelt ville leva som han lärde. Det har jag också all respekt för. MHF, Motorförarnas HelnykterhetsFörbund är ganska logiskt; det är bra om man är helnykter när man kör bil.

Men sen finns det de där andra. IOGT-NTO och UNF exempelvis. Som helt enkelt inte verkar kunna förstå att man kan dricka alkohol utan att berusa sig. Som av någon anledning verkar tro att man är alkoholist för att man dricker alkohol.
De får naturligtvis avstå från att dricka alkohol om dom vill, men de kan väl för helvete låta bli att snacka så mycket om alkohol när man träffar dom?



"Vad dricker ni då? Jaha, är det roligt då? Vi dricker inte. Vi  tycker det är ganska dumt att dricka." Jaha, det var ju väldigt trist för er, men nu kommer ni och sänker stämningen här, så skulle ni vilja vara vänliga att sluta med det eller avlägsna er?
Det är lite som med Jehovas vittnen som kommer och vill frälsa en. Bete er som folk och inte som missionärer, jag tror att ni skulle vinna på det!




Kolla den här brudens nedlåtande sätt i slutet av klippet.Som om hon talar till ett spädbarn. I rest my case!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar