lördag 4 december 2010

Tatueringar

Att bli tatuerare just nu verkar inte vara någon bra idé. Jag har hört att det är på nedgående.
Att utbilda sig till sån där laser-ta-bort-fula-tatueringar-människa verkar däremot lukrativt.

Oldschooltatueringarna kommer att bli 2000-talets tribals, det är jag övertygad om. En del påstår att det är så mycket mer personligt och konstnärligt än tribals. Ja, det är verkligen jätteunikt med två körsbär på tuttarna eller ett par svalor på höfterna. Verkligen. De flesta tatuerare verkar hålla med. Det är inte särskilt roligt eller utmanande att göra sådana.
Själv är jag totalt ogaddad och ren. (Så det går bra att styckmörda mig, för jag har inga särskilda kännetecken, så om man hugger av huvudet så blir det svårt att identifiera mig.) Jag har inte ens hål i örsnibbarna. Däremot har jag två helix i högra örat, men det är det enda. Det känns inte lockande. Förutom ett öga jag vill tatuera i nacken. Det verkar praktiskt. Då kan ingen smyga sig på mig bakifrån. Om jag kommer ihåg att fälla ner huvan vill säga.

Jag såg en ganska rolig tatuering igår.
Den såg ut ungefär så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar